Cuma, Eylül 25, 2009

Ah bu şarkıların gözü kör olsun!..

Bir süredir Türk Sanat Müziği dinliyorum..Hiç dinlemeyen insan değildim ama bu kadar da çok dinlemezdim..

Hatta 4 yıl önce falan oda arkadaşım ve ev arkadaşım olan Esra'm ile beraber,uzun zamandır eve gidememiş olmanın bir burukluğu ve özlemiyle Zeki Müren'in Annem şarkısıyla salya sümük birbirimize sarıla sarıla ağladığımızı biliyorum.

"Geceler çok soğuk,sessiz ve karanlık..Üşüdüm üstünü örtsene annemmmm..."diye diye...






Zeki Müren'den başladık madem..Öyle gidelim değil mi?..Hem hemşerim kendileri!Evet bundan da gurur duyuyorum :)


Zeki Müren - Gitme Sana Muhtacım ..







Bu klipte Zeki Müren'in dans ettiği kişi,Neşe Erberk hanım efendi..Hatun her yaşında güzelmiş yahu..:) Ayrıca Zeki Müren'in gözlükleri dikkat edilmeyecek boyutta da değil..Ve tabiki burda dans eden Ajda Pekkan-Halit Kıvanç fark ediliyor..Ajda hanımın bu halleriyle o halini lütfen kıyaslamayalım!:) Diğer bir dans çiftiyse deli gibi dolaşan tabiki Erol Evgin ve Sezen Aksu :)

Klibe odaklandım bende..Oysaki şarkı mükemmel...

"Beni,öldür öyle git! Yaşamak için,senin sevgine muhtacım..."


~~ Ne hüzünlüdür avunmaya çalışmak ya da rüyalarda bile buluşmayı göz almak..Evet..Tahmin ettiğiniz o güzel şarkı...





"Hiç kimseye söylenmeden,hasretimiz bilinmeden,gizli gizli görünmeden;rüyalarda buluşuruz..Bu şarkıyla kavuşuruz!"


Şimdi Zeki Müren'in ilk bestesini ekleyeceğim.Ben daha önce dinlememiştim.Sözlerin baş harfi ZEKİ'yi oluşturuyor..Bu sanatın ismi Akrostiş imiş.. Makamı: Acem-Kürdî......Şarkının ismi: " Zehretme Hayâtı Bana Cânânım" 









Zehretme hayati bana cananim
Elemlerle doldu benim her anım
Kederimle yanıp sönse de canım
İnan ki ben sana yine hayranım

**

*


"Gözlerinin içine...Başka hayal girmesin...Bana ait çizgiler..Dikkat et silinmesin...İstersen yum gözlerini,tıpkı düşünür gibi..Benden evvel başkası..Sakın seni görmesin..."







Beklenen şarkıdır..:)


***


Zeki Müren'in en sevdiğim şarkılarından birisini paylaşıcam sizinle..





"Her akşam güneşin battığı yerden,gözlerin doğuyor gecelerime.."


**


"Ah bu yangın beni öldürüyor yavaş yavaş,kor kor alevler yanıyor içimde..Aşkın beni kül diyor!..Kor kor alevler..Yanıyor içimde..Aşkın beniii kül ediyor...Of.."






Sevilmeyecek şarkı mıdır bu?...


***

Bugün Zeki Müren'e ağırlık vermemdeki sebep ölüm yıldönümü..24 eylül yani..Aslında hep dinleriz O'nu ya..Tekrar iyice bir analım dedim..Bu şarkısı da olmasa olmaz!!...







**


Uzun zamandır dilime takılan bir şarkı daha..Bu sefer Emel Sayın'dan..






"Bir yerde ümit biter..Solar laleler güller..Aşk yalan inan buna! Perişan hep gönüller...

Ayrılmalıyız artık..Gitmeliyim bu yerden..Saadet diliyorum..Sana beyaz güllerden..

Taptım sana çok sevdim..Hep böyle kalacağım..Senin mutlu hayatına,uzaktan bakacağım..."

***


Bencil miyim? Evet!:) Yeşil yeşil şarkısını da çok severim ve kendimle özdeştirdiğimden buraya eklememezlik yapmıyorum:)






***


Eskişehir fasıl keyfimizde İsmailciğimle rakılarımızı tokuşturduğumuz şarkı....:)






Devam etmek çok isterdim ama şimdilik bu kadar olsun..:) Zeki Müren üstad ile başladık..Ve malumunuzdur başlık ismine ait olan şarkıyı paylaşarak veda edelim...


Çoktaaaannn unuturdum ben seni,çoktannn...Ah bu şarkıların gözü kör olsun!!!...






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder