Çarşamba, Şubat 10, 2010

90'lı yıllardan seçmeceler " Mustafa Sandal"

Mustafa Sandal'ı nasıl bilirdiniz?Ya da nasıl hatırlarsınız?
Bir bakalım...



Eli kolu durmayan, bir oraya bir buraya hoplayıp zıplayıp duran sevgili Mustafa Sandal'ın ilk albümü "Suç Bende" ile 1994 yılında müzik piyasasına hızlı bir giriş yapar.Aslında zat-ı muhteremin albüm olarak girişi bu yıldır.Oysa 1989 yılında Amerika'daki okulunu bırakarak, "Okumakla adam olunmuyor ben en iyisi akayım müzik dünyasına" diyerek Ajda Pekkan,Muazzaz Abacı,Sertab Erener,Hakan Peker,Burak Kut gibi bir çok sanatçıya bestelerini satıp burdan para kırmaya başlamıştır.


 Bu albümü bomba etkisi yaratmış,ileri de İsmail yk gibi kişilere zemin hazırlığı yapabilme sorununu doğurmuştur.Bu yüzden sadece suç sende değil sayın Musti.Hepimize işledin şarkılarının sözlerini.Senin gibi şarkı söyleyerek kıvrak halde dans edebilme potansiyeli yarattın.Bu yüzden suç hepimizde.



Karşınızda Mustafa Sandal'ın ilk klibi..




Hepimize ördürdün kazakları.Herkes yollarda şınav çeker oldu sayende.Çok merak ediyorum..Bu kız seni gördümü ?

**
Müziği pek hoş bu şarkının...




***

Şimdiii hobbaa diyor ve eller havaya yapıyoruz.Bu şarkı beylere gelsin efendimmm...



**

Nefessiz söyleyeceğiniz bir şarkı daha.Dokunsana derken neyi kastetmiş olduğu kişiden kişiye de değişebilir..





***

" Bay E" filminin soundtrack'i olan şarkı "Beni ağlatma" Mustafa Sandal'ın işte bu denilen şarkılarından biridir.Sevilesi,dinlenesidir..




***

Diğer sevilesi şarkılarından " Neredesin " şarkısını dinlemişsinizdir.Kitap okurken aramış ama hala bulunamamıştır...



***

İlk albümüyle sevilen Mustafa Sandal,ikinci albümünü 1996 yılında çıkartıyor.Bu albümü Musti'nin ismini daha sık duymamıza neden olacak o güzide şarkılarını barındırıyor.Ve yavaş yavaş seksileşen (?!) anlamsız bir albüm kapağıyla karşı karşıyayız.Utanma Musti göster yüzünü.



Bu yazıya sebep olan o şarkıya geldi sıra.Şarkının ana fikri belli; ben ne arabalar gördüm içinde ruh yok,ne ruhlar gördüm hiçbirinin arabası yok.Ayrıca benim daha araba alacak param yok bu yüzden arabalı ve yakışıklı aynı zamanda havalı erkeklere alttan alttan laf atmak istemiş ama bugünlerde o sözlerin hiç bir önemi kalmamıştır.Ki arabadan çıkan yine kendisidir.Bu yarış kendisiyle olmaktadır.Ayrıca klipte Mustafa Sandal'ın dans hareketlerini geliştirdiği daha iyi gözlemlemekteyiz.




***

Sıradaki klibimizde sevgili Musti dansına sporu da katarak adeta futbol oynarcasına ayak hareketleri geliştiriyor.Elleri,kolları ve omuzlarıyla dansına alıştığımız Musti bizi şaşırtıyor...Şarkı bizi jest,mest ediyor...



***

Albümün öne çıkan 3 güzel şarkısından sonuncusuna geldik.Şarkıyı dinlediğim zamanlar internetten şarkı sözü araştırma imkanım yoktu.Anca kasedi alınacaktı o zaman sözlerini okuyabilecektim.İnanırmısınız şimdi farkediyorum doğru sözleri.İlk önce ben söyleyeyim sonra Mustafa Sandal'a ait doğru sözleri paylaşıcam. " Bak şu halime bakta gör,algılılilahaa bir güvenle böl.Sözüm bir tek sana selam gönder bana." Doğru şark sözü: Bak su halime bakta gör.Al o kadarini al, bir de benle böl.Sözüm bir tek sana selam gönder bana." oldu işte.Olabiliyorda :D





***

"Zaman geçiyor Mustafa Sandal kendine geliyor.Bu geliş pek hayr-ı alamet değil ben size söyleyeyim" demek isterdim ama ne yazık ki geçmişe dönme gibi bir yeteneğim yok.

1998 yılında Detay adlı albümle bu sefer sevenlerinin karşısında.


  Sandal,bu albümde " Aya benzer " ile coşturdu.İki eliyle arasındaki simetrik hareketler sevenlerinin yüreğini kabarttı.Benim hatrıma videonun sesini kısın ve Mustafa Sandal'a odaklanın şarkı biter bitmez hipnotize olucak,kendinizi bir tuhaf hissedeceksiniz.




***

Öyle bir şarkı var ki bu şarkı ne amaçla yazılmış tahmin edemiyorum etmekte istemiyorum.Youtube bile bu şarkıyı barındırmıyor.Mazallah yarın öbürgün sitenin başına bir iş gelir bu yüzden...

Burdan sevgili Mustafa Sandal'a sesleniyorum.O şahısla aranızda ne var ne yok bizi karıştırmayın yahu!Hatırlatma bize.

Burayı tıklayarak dinleyebilirsiniz.


***

Diğer bir bomba şarkı geliyor.Evet evet bomba! Yazımın başında demiştim,ileride İsmail YK'ya nasıl zemin hazırladığını.Aralarındaki bomba sevgisi de gözden kaçmıyor.

Aslında şarkı o kadar hoş bir müzikle başlıyor ki,sanıyorsunuz Mustafa Sandal caz yapıyor.Ama şarkının o özel kısmına geldiğinde hadi leeeen cazz yapma bize dedirtiyor.




Bu albüm böyle kazasız belasız geçti derken 1999 yılında 3 albümden ortaya karışık bir albüm daha geliyor.Hemen hemen burda paylaştığım şarkılardan oluşan bir albüm.Bununla;Belçika,Fransa gibi ülkelerde hit olmayı başarıyor sevgili Sandal.


2000'li yıllarda durmak yok yola devam felsefesiyle ilerliyor Musti.Karşısına İsmail Yk gibi ona çok benzeyen birisi çıkınca haliyle ulaştığı kitleleri paylaşmak zorunda kalıyor.Birde evlenip çoluğa çocuğa karışınca da eski şarkılarından ve kıvrak danslarından mahrum kalıyoruz.

Seni sevdik Mustafa Sandal.Ne olursan ol sevdik.90'lı yıllar sensiz olmazdı.



Beni özleyin anacım.Bay!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder