Pazar, Ağustos 09, 2009

Burun Ameliyatım..


Uzun süredir burnumdan nefes alma güçlüğü çekiyordum.Daha çok ağzımı kullanıyordum nefes almak için.E bu da zararlı tabi.Burnun asıl işlevidir nefes almak ve burun kılları da dışardaki pislikleri ciğerimize arındırarak aktarır..Ama ağızdan solunan havada mikropları arındıramazsınız direk ciğerinize konuyorlar :) Ben de bundan yola çıkarak doktora gittim.Burnumda kemik eğriliği varmış.Bu yüzden nefes alamıyormuşum.Aslında dışardan bakıldığında hiç birşey anlaşılmıyor.Ki bu yaşıma kadar da bu yüzden gündeme getirmemiştim.Fakat zorlandığımı iyice anlayınca doktora gitmek gerektiğini anladım.Nihayetinde ameliyat gerekiyordu.Ben de doktorumun tatilden dönmesini bekledim..Ve geçtiğimiz salı günü yani 11 Ağustos'ta burunnn ameliyatımı oldum..Lokal anestezi şeklinde hemde..SSK hastanesinde oldum..Yaptığım araştırmalarda en iyi doktorun Bursa'da M.Feyyaz Alpargun olduğunu öğrendim.Sadece bir kişi değil bir çok kişinin tavsiyesi ayrıca doktorlarında tavsiyesi üzerine Feyyaz beyi seçtim..Eniştemde ssk da laborant..Burada olmak daha iyi dedim ve kolları sıvadım..Genel genel istiyorum diye durdum ama lanet o günde lokal anestezi günüymüş..Bir daha da bu kadar yüreklenemem belki diye deli cesareti geldi ne hikmetse? Bekleme odasındayız benim gibi 4 kişi daha vardı.Burun ameliyatı olanlara cesaret aşısı vuruyolardı:) Yahu dedimki nedir bu cesaret aşısı bu bildiğiniz uyuşturucu olmasın dedim.Yooo..iğne vurulduktan sonra anladım bu uyuşturucu falan değil..Ama ameliyathaneye süpermen gibi uça uça da gitmedim yani:) Sadece kalçamın acısını bilirim o kadar..Neyse aldı beni pansumancı götürdü ameliyathaneye asıl orda başladı ellerim titremeye..Yemişim cesaret aşısını bi işe yaramadı :))))Amca abuk sabuk konuşuyor beni deli ediyordu.Yok sevgilin varmı yok seni oğluma alıcam amca yok bişi istemiyorum desemde ameliyat sonrası anneme de dünürüm diye konuşmuş.Aklı sıra espri yapıcak ya daha çok deli etti beni:)))
Neyseki ordaki hemşire amca gibi abuk bişey değildi..Benide görünce yaşasın burnu çok güzel estetik olmayacak dedi.Meğer benden önceki hasta estetikte olucam diye ameliyatı erteletmiş falan..Benimde en korktuğum kısımdı burnumun değiştirilmesi..Neyse teyzenin biri geldi ve elimin üstünde damar aramaya başladı..Nihayet bulduğunda da bastı uyuşturucuyu..Şimdi başın döner ve uykun gelir korkma sakın der demez benim başım 2 tane 100lük rakıyı sek içmiş gibi dönmeye başladı..Ve doktorda geldi ameliyata başlandı..İlk başları hatırlamıyorum o rakıların etkisinden :))) Ama 30 dakika kala kendime geldim hemde acıyla.Çenemi öyle çok zorladıki elindeki o aletle.Te oralara doğru ne parçalar aldı tahmin edemezsiniz.Hele bi tanesi çok acıdı doktora da dedim acıdı diye,doktor yapıcak bişeyim yok o parçayı almam lazım dedi.Bir iğne daha yaptı ama büyük uğraşlarla aldı o kocaman parçayı (işaret parmağı büyüklüğünde) çenemin kırılıp kırılmadığını merak ettim o an..Neyse çekiç ucunu istedi hemşireden..Başladı kemiğimi kırmaya:) Ohh..Onu da yonttu bi güzel..Bi kaç şey de kurcaladıktan sonra,Merve çok güzel oldu tertemiz oldu artık çok rahatlıcaksın dedi az kaldı sabret..Peki sabrediyorum zaten dedim:))) Sıra geldi tamponların takılmasına..Amanın dedim o ne..Neyse soktu onları da...Dikiyor şimdi burnumu..Bir sağdan bir soldan bi de ortadan tamamm bittiii:) Yaklaşık 1 saat süren ameliyatın sonuna geldik..Beni ameliyat yaptıkları o diş hekimi koltuklarından kaldırıp sedyeye yatırdılar.Hemşireler Merve gıkın çıkmadı çok sabırlısın falan dediklerine kalmadan ben başladım zırlamaya:)) Kendimi tutamıyorum ama napayım..Beynim zonklamaya başladı..Orda da biraz bekledikten sonra içeri götürdüler beni..Yarım saat yarı oturur vakitte bekledikten sonra doktor perşembe sabah gel tamponlarını alalım dedi..Bu arada bandaj bant falan hiç sarılmadı burnuma,tahminen onları estetik yapanlara sarıyorlarmış..Benim işlemimi burnumu yarıp dikerek yaptılar:) İşte en zorlu 2 gün bugündü.Ameliyat olayı da dahil.Uyku uyuyamıyor.Ağrısız duramıyordum..Yüzüm gözüm şiş..Su içmek eziyet ama ilaç alıyorum mecburum..Sigara aklıma bile gelmiyor şahsen..Neyseki dün tamponlardan da kurtuldum:) Ya bu kadarmı rahatlanır..Bu kadarmı kendine gelir hemen bir insan..Taktıkları tampon da avrupai tamponmuş çok az acıyla çıktı..Kulakları çınlayasıca Tansu beni ne korkuttu:)) Eşşek diyeceğim kızacak bana..Ama o erkek haliyle bayıldığını söyledi ben nasıl dayanırım be dedim..Ama basitti Tansucum ohh:)))

Hala ağrılarım var tabi ve anlatamadığım burnumdaki o iğrenç koku..İğrenmeyin sakın artık ben bile bu iğrençlik olayını aştım:))) Kan ve ameliyat kokusuymuş o:P ve bu iğrenç kokuyu atlatmam kaldı..Kısa zamanda artık kendime geleceğim biliyorum..En önemlileri geçtimm..Ölsemde gam yemem..:)

He siz siz olun,asla lokal yaptırmayın.Burun ameliyatı zor bir ameliyat az yada çok bişey için farketmez.Genel anesteziyle bişey hatırlamayacak ve lokal e göre daha rahat geçireceksiniz..Ve Bursa'daysanız şayet kesinlikle M.Feyyaz Alpargun'e kendinizi rahatlıkla teslim edebilirsiniz:)




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder